Volwassenen

Catechese volwassenen

In de Onze Lieve Vrouwe Kerk bestaat vanzelfsprekend de mogelijkheid om de volwassenen catechese te volgen. Hierbij bereiden de volwassene zich voor op het Doopsel, Vormsel en de Heilige Eucharistie.

Middels deze initiatiesacramenten zullen zij na de voorbereiding toetreden tot de Rooms-Katholieke Kerk en kunnen zij - eventueel met Pasen - worden gedoopt.

De cursus wordt verzorgd in overleg met de priesters.

Voor nadere informatie en/of aanmelding kunt u met hen contact opnemen op telefoonnummer 020-2400803 Rector R. Ojeda

De cursus wordt over het algemeen verzorgd op donderdagavond van 20.15 uur tot 21.30 uur.

Huwelijk

De Onze lieve Vrouwe Kerk is een prachtige locatie voor een Rooms-katholieke huwelijksviering in het hart van Amsterdam. Voor een katholiek huwelijk is het nodig dat tenminste één van de partners Rooms-katholiek gedoopt is. De priesters van de kerk bereiden aanstaande echtparen graag voor op het huwelijk en organiseren hiertoe ook de cursus huwelijksvoorbereiding.

Zie verder de tips voor het trouwen

Vlak naast de Onze Lieve Vrouwe Kerk ligt Hotel Pulitzer, een stijlvolle trouwlocatie van de Gemeente Amsterdam. Je kunt daar terecht voor het burgerlijke huwelijk om aansluitend voor de katholieke huwelijkssluiting naar de Onze Lieve Vrouwe Kerk te gaan. De glazen zaal van het naast de kerk gelegen ontmoetingscentrum kan gereserveerd worden voor een receptie aansluitend op het kerkelijke huwelijk. Deze zaal is rechtstreeks vanuit de kerk bereikbaar.