Studentenpastor

Studentenpastor Amsterdam

Studentenpastor 22 van 25 2

Eugen Graas, priester van de O.L.Vrouwekerk, is door de bisschop van
Haarlem-Amsterdam benoemd tot katholiek studentenpastor in Amsterdam. Hij
heeft Rechten gestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam en is in Amsterdam
ook als jurist werkzaam geweest. Daarna studeerde hij theologie aan de Universiteit
van Navarra waar hij ook gepromoveerd is.

Wil je met hem kennismaken of spreken over zaken die je bezighouden? Neem
contact met hem op: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., +31 6 174 172 40, of kom naar een van
de Engelstalige missen: zaterdag 18:00 uur en zondag 18:00 uur.

Bregje_Huisman.jpeg

Voor kennismaking en gesprek kun je ook contact opnemen met Brechje Huisman:
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., +31 6 44 80 22 26. Bregje is anesthesioloog en als docente werkzaam op de
Vrije Universiteit van Amsterdam.

Activiteiten

Neem contact met ons op voor activiteiten van het studentenpastoraat, die veelal plaatsvinden in het Ontmoetingscentrum naast de Onze Lieve Vrouwekerk, Keizergracht 218 B, Amsterdam. Je kunt dan deelnemen aan onze WhatsApp-groep waarin wij concrete activiteiten aankondigen.

Mistijden O.L.Vrouwekerk

OLVK Gevel

Klik hier voor alle missen door de week en in het weekend.

Eucharistische aanbidding

Monstrans dagkapel

Doe mee aan een wekelijks aanbiddingsuur met zang speciaal voor studenten op vrijdag van 18:30 tot aan de avondmis van 19:30 uur. Plaats: dagkapel van de O.L.Vrouwekerk, Keizersgracht 218 B.
Voor iedereen is er van maandag t/m vrijdag dagelijkse Eucharistische aanbidding tussen de twee Missen van 12:15 en 19:30 uur. Klik hier.

Bezinnen met Christus

MeditatiesEG

Kom tot bezinning met behulp van de meditaties over geestelijke thema’s door de studentenpastor. Klik hier.

Lectio divina

Lectio2

Wekelijks na de Engelstalige avondmis van zondag 18:00 uur komen we bij
elkaar voor het overwegen van de mislezingen van die dag en gaan we met elkaar in
gesprek over wat die in ons leven kunnen betekenen. Doe vrijblijvend een keer mee.

Sycamore

sycamore 1

Sycamore is een informele cursus over het katholieke geloof en de
relevantie ervan voor het leven van vandaag. Het geeft je de ruimte om
andere mensen te ontmoeten, ideeën uit te wisselen, je geloof te verkennen
en na te denken over vragen die er echt toe doen. Voor info en aanmelding
klik hier.

Gregoriaanse zang

Engelen zingen

Wil je tijdens de mis op zondagochtend 11.15 uur of zaterdagavond 18:00 uur  gregoriaans meezingen met de organist-cantor? Maak vrijblijvend kennis door naar
de mis te komen en de sfeer te proeven.